.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش اصول گرایان به اظهارات رئیس جمهور؛

فعالان سیاسی اصولگرا در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص احزاب، معتقدند که حضور احمدی نژاد در پست هایی کلیدی نظیر شهرداری تهران و ریاست جمهوری مرهون تلاش های بی وقفه احزاب است و وی نباید به هر دلیلی حضور آنها در صحنه های مختلف کشور و دخالت در امور را نهی کند

احمدی نژاد در سفر به کرمان طی سخنانی در جمع مدیران این استان گفته است که گروه ها و احزاب محترمند ولی حق دخالت در امور کشور را ندارند. من همین جا اتمام حجت می کنم و مسئولیت نمی پذیرم. کار در دولت سیاسی، عمرانی و فرهنگی و اقتصادی است. برای همه روشن است کهمسیر و نگاه دولت نهم و دهم متفاوت است...

این در حالی است که محمود احمدی نژاد خود از موسسان جمعیت ایثارگران است که از جمله احزاب شاخص جریان اصول گرا محسوب می شود و در رقابت های سیاسی چند سال اخیر نقش ویژه ای داشته است. احمدی نژاد هر چند در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری با استقبال احزاب روبه رو نشد، اما احزاب اصول گرا از شهردار شدن وی و بخصوص از کاندیداتوری او در انتخابات دهم ریاست جمهوری حمایت کره اند.

امام(ره) مبدا پیدایش احزاب اصول گرا

جواد آرین منش عضو شواری مرکزی موتلفه درهمین ارتباط با اعلام نارضایتی خود از اظهارات اخیر رییس جمهور مبنی برعدم دخالت احزاب در امور کشور، خاطرنشان کرد: اصولا در نظام های دموکراتیک و آزاد، احزاب جزء بازوان نظام مردمسالاری تلقی می شوند و در بیان نظرات و دیدگاه های جامعه آزادند.

آرین منش در گفتگو با خبرنگار سیاسی « فردا» افزود : در قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز احزاب در بیان دیدگاه ها و نقطه نظراتشان آزادند و معمولا هم در هیچ کشوری احزاب به طور مستقیم در امور اجرایی دخالت نمی کنند. اگر احزاب در امور اجرایی دخالت نکنند و این امر شمول عام داشته باشد، امری مطلوب و پسندیده است و در آن صورت رایحه خوش‌تری به مشام مرم خواهد رسید.

این نماینده مجلس دولت احمدی نژاد را محصول تلاش های جریان اصولگرا در دوران حاکمیت جریان دوم خرداد دانست که با تشکیل شورای هماهنگی نیروهای انقلاب و ایجاد انسجام و بازسازی تشکیلاتی، موفق به ورود به شوراهای شهر و روستا به ویژه تهران و به دنبال آن موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی تشکیل جمعیت های سیاسی مثل هیات های موتلفه را به دستور حضرت امام دانست و تاکید کرد: به طور کلی مبدا پیداش احزاب و تشکل های اصولگرا حضرت امام بودند و شکل گیری همین تشکل ها و همچنین توسعه تشکل های دینی – سیاسی نیز سبب پیروزی انقلاب و تداوم آن تا به این لحظه بوده است.

آرین منش خطاب به کسانی که قصد حذف احزاب و فعالیت های آنان را در کشور دارند، گفت: از یاد نبرید که رویکرد امام خمینی به احزاب و تشکل های مرتبط با ولایت کاملا مثبت بوده است.

نفی احزاب نفی قانون اساسی است

حسین کنعانی مقدم سخنگوی حزب الله هم در گفتگو با خبرنگار سیاسی «فردا» سخنان اخیر رییس جمهور در رابطه با احزاب را نمونه بارز کنار زدن پرده بین دولت و تشکل ها در کشور دانست و تصریح کرد: احتمالا پس از این احزاب هیچ جایگاهی در کشور نخواند داشت.

وی بیان داشت: احزاب به مستند قانون اساسی یکی از موثرترین نهادهای مدنی برای مشارکت مردم در امور کشور و همچنین از پایه های مهم دموکراسی به حساب می آیند.

این فعال سیاسی با یادآوری این مطلب که تصمیم سازی در احزاب منجر به تصمیم گیری در نظام خواهد شد، گفت: حضور احزاب در صحنه و تاثیر آنها در شکل گیری حاکمیت، از شاخصه های اصلی دموکراسی و جمهوریت است.

وی نفی احزاب را نفی قانون اساسی دانست که این امر هم خلاف مشی حضرت امام است.
کنعانی مقدم با اشاره به نقدهایی که احزاب به دولت دارند، به رییس جمهور توصیه کرد: به جای اینکه یک طرفه و در پشت تریبون های عمومی احزاب را رد کنید، در یک مناظره تلویزیونی و در مقابل دبیران کل احزاب، پرونده ضد و نقیض احزاب را موشکافانه بررسی کنید تا انتقادات آنها نسبت به دولت را هم بشنوید.

وی گفت: احزاب دولت ساخته ای همچون رایحه خوش خدمت، مشارکت و یا کارگزاران نباید درون دولت دخالت کنند.

سخنگوی حزب الله نگاه دولت های نهم و دهم به احزاب را بدبین و توام با سیاست های انقباضی دانست و افزود: دولت ها در سیاست انقباضی خواهان حضور کمرنگ احزاب و در آخر محدو و حذف کردن آنها از صحنه هستند.

وی به نگاه مثبت حضرت امام (ره) در رابطه با فعالیت احزاب در کشور اشاره و عنوان کرد: امام (ره) معتقد بودند که احزاب پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت است تا نگاه های مردم را قانونمند و هدفمند کند.

این فعال سیاسی به تشکیل حزب جمهوری اسلامی و موتلفه در زمان امام خمینی اشاره کرد و افزود: ضرورت وجود احزاب و حضور فعال در تصمیم سازی های سیاسی یکی از خواست های امام بود اما اینگونه اظهارات رییس جمهور در رابطه با عدم دخالت احزاب در امور کشور، شدیدا با مشی بنیانگذار انقلاب در تناقض است./فردا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.152 seconds.